lördag 18 december 2010

Day six

Min dag:

När ni har läst om min dag igår förstår ni nog säkert varför jag inte skrev det igår.

Klockan ringde kl 5.00. Gick up och gjorde mig klarm mycket fortare än vadn jag hade räknat med. Kl 6.00 fick jag skjuts av Roberta till East Croydon (tågstationen) där jag hoppade på efter en kvarts väntan på tåget mot Gatwik.  Väl på tåget uppstod lite problem, hade jag satt mig på fel tåg? Det hade jag verkligen inte tid med! Ett ryskt par som satt i sätena framför mig började ana samma sak för dem, mannen blev tokig på sin fru och vad jag förstod det som aknlagade han henne för att det var hennes fel. Jag blev mer och mer nervös och frågade en dam som satt en bit bort om det här tåget verkligen gick till flygplatsen. Först började honbabbla på om att jag skulle hoppa av i Redhill eller nåt och byta tåg men efter en ganska lång förklaring så kommer hon på sig själv och förklarar att jag ska gå baj till vagn 5 för att tåget senare skulle dela på sig och halva fortsätta till en annan destination. Så jag var i alla fall på rätt tåg som tur var!

Vär framme på flygplatsen, precis enligt tidsplanen, gick allt jätte fort med väskan och när jag komit förbi säkerhetskontrollen ser jag att mitt plan ska gå på rätt tid, men får senare ett samtal från pappa och går och tittar igen, 10.10, en halvtimma är ju inte så mkt tänkte jag, gick och åt frukost på Pret och gick sedan igen för att kolla, 10.40... Var bara att sätta sig och vänta.

Kl 11.14 lyfte till slut planet!

Blev mött av pappa på flygplatsen och vi åkte hem till Örebro där mamma och syster väntade. Efter en timme kom Axel och efter det myste vi alla med god mat hela kvällen. En av de bästa dagarna på väldigt länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar