söndag 12 december 2010

Day one

Eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera den här bloggen har jag nu tänkt göra så som många andra bloggare gjort. De dagliga frågorna. Under 30 dagar kommer jag att skriva om ett ämnde eller svara på en fråga, får se om detta kan ge mig en spark i baken!

Om mig

Frida Elisabet Margareta Jernfält heter jag och den 13 april 1991 föddes jag i Örebro. Bodde mina första år i en lägenhet inne i stan men när systern var på väg flyttade vi ut till en villa i utkanten av Örebro. Men sedan snart 4 månader tillbaka är jag nu bosatt i Croydon, en förort till London.



Jag fyller 4 år

När jag var nio började jag intressera mig för naturen och både dans och musik. Jag började med några av mina vänner på scouterna i Hovsta scoutkår och stormtrivdes där. Jag började spela blockflöjt och dansa på kulturskolan. Dansen höll jag fast vid men fjölten fick inte följa med lika länge. När jag gick i femman bytte jag ut träflöjten mot en metallflöjt, tvärflöjten. Men när jag började i sjuan bestämde jag mig att lägga flöjten på hyllan och sattsa på dansen. Jag dansade då i två grupper, jazz och hip hop och höll på med det ända tills i våras då jag tog studenten. Höll fast vid scouterna ungefär lika länge, intresset finns fortfarande kvar och jag saknar det enormn, men tiden räckte inte till..




Högstadiet var roligt, det är nog den bästa beskrivningen jag kan ge av den tiden. Vi hade roligt, vi var en bra klass med bra sammanhållning och vi åkte på en rolig klassresa. Nya klasskamrater och nya vänner, vissa för livet . Men sen var det dax att välja gymnasium, eftersom mitt intresse för foto hade växt under det senaste året valde jag till slut Bild och form på Karolinska läroverket och jag har absolut inte ångrat det.

Gymnasiet, om högstadiet var roligt var nog gymnasiet väldigt roligt, de har varit de tuffaste men även de roligaste åren i mitt liv hittills. Allt som hände var så nytt för mig och jag utvecklades jätte mkt under de tre åren, alla nya vänner, karrofester, krampen osv. Det allra roligaste året måste ha varit i trean, allting med utställningen, mitt eget projektarbete och framför allt balen och studenten.

Bild från min utställning, TSOOL på Grönan sommaren 2009.

Men som sagt bor jag numera i London och jobbar som au pair vilket jag trivs mycket med!! Tror inte det finns så mycket mer att skriva om mig själv så avslutar med en bild på hur jag ser ut numera.

3 kommentarer:

  1. Det var livet i korthet, men mycket har du hunnit med på dina 19. Tack för att vi får vara med dig,Kram!

    SvaraRadera
  2. Fin beskrivning av dina 19 år,TACK för att vi har fått vara med på allt det roliga du har gjort. KRAM M O M

    SvaraRadera